Zakaz handlu w niedzielę przewiduje, jak wiadomo, odstępstwa. W rezultacie mamy stacje benzynowe z rozszerzonym asortymentem, galerie handlową będącą dworcem i część najemców, których zakaz nie obowiązuje. Poinformuj klientów przez email, SMS czy VMS, by nie tracić dziennego utargu.

Nie każdy klient orientuje się w terminach i zawiłościach prawnych

Sieć Biedronka poinformowała z wyprzedzeniem klientów posiadających ich karty SIM o pierwszej niedzieli objętej zakazem handlu. Wysłała SMSy. To pozwoliło klientom zaplanować zakupy z wyprzedzeniem. Biedronka ma też 5 punktów, które w niedziele będą otwarte. Warto klientów z okolicy również o tym poinformować.

O czym powiadamiać przez SMS, VMS i email?

Warto przez pierwsze tygodnie wejścia w życie nowego prawa przypominać klientom o:

  • zamkniętym sklepie w niedzielę, by mogli zaplanować zakupy wcześniej
  • możliwości dostawy w niedzielę zamówień składanych przez Internet (handel FMCG z dostawą pod drzwi)
  • otwartych lokalach usługowych z racji prowadzenia działalności nie objętej zakazem (kina, restauracje, sale zabaw dla dzieci) – nie zakładajmy, że klienci znają dobrze nowe prawo
  • lokalizacjach typu dworzec, galeria sztuki czy stacja paliw prowadzących handel w niedzielę. Jeśli posiadasz sklep w takiej lokalizacji można przez geotargetowanie powiadomić o tym fakcie klientów z okolicy. W narzędziach Tide Software sprowadza się to do zaznaczenia koła na mapie wokół sklepu.

Jak powiadamiać - wzorzec kampanii informacyjnej dla retail

Oto lista 3 kroków opracowana przez Tide Software, która pozwoli skutecznie dotrzeć z informacją do klientów:

#TYDZIEŃ przed niedzielą wysyłka do całej bazy klientów e-maila z przypomnieniem

#3 dni przed niedzielą wysyłka VMS długości 20 sekund (wiadomości głosowej) do klientów w wieku 55 lat i więcej oraz do wszystkich tych, którzy podali tylko numer stacjonarny

Ważne: by nie spamować, wysyłkę VMS robimy tylko do osób, które nie przeczytały e-maili. Takie dane dostarcza narzędzie do email marketingu. Rozwiązania od Tide Software dla przykładu pokazują raporty w postaci wskaźnika OR lub CTR (kliknięcie w link), a dla oszczędności czasu umożliwiają wyfiltrowanie numerów telefonów osób, które nie odczytały emaila.

#1-2 dni przed niedzielą wysyłka SMS do tych, którzy nie odczytali e-maila i nie odsłuchali wiadomości głosowej VMS

Pamiętaj o zgodach

Proponowane działania są możliwe jeśli posiadasz odpowiednie zgody na prowadzenie działań marketingowych drogą elektroniczną (SMS i email) i telefoniczną (VMS). Jeśli nie posiadasz takich zgód, warto pozyskać je przed wejściem RODO. Warto, by narzędzia do masowej komunikacji, tak rozwiązania Tide Software, pozwalały łatwo gromadzić dane i zgody przez strony internetowe, w trakcie rozmów telefonicznych lub ankietowania i przechowywać. Tide Software dostarcza bezpieczne narzędzia, spełniające wymogi RODO pod kątem zarządzania zgodami i przetwarzania danych osobowych.

Strona korzysta z plików cookies. Możesz zmienić zasady ich przechowywania i dostępność w ustawieniach przeglądarki. Więcej...